مراقبت از موی کراتین شده در استخر

بسیاری از بانوانی که برای اوقات فراغت به استخر مراجعه می‌کنند دارای موهای کراتین شده‌اند. نگرانی در رابطه با حفاظت و مراقبت از موی کراتین شده در استخر نکته‌ی مهمی برای این افراد خواهد بود که در این مقاله به صورت جامع به آن پرداخته شده است. آب استخر کلردار و شور است که این عامل باعث از بین رفتن کراتین و آسیب به مو می‌شود. در صورتی که بهداشت قبل و بعد از استخر را رعایت نکنید بدون شک موی کراتین شده شما در مدتی کوتاه دچار آسیب و در نهایت از بین خواهد رفت. در ادامه این مطلب با باتیس سوییم مجموعه تخصصی آموزش شنا در اصفهان همراه باشید.

حفاظت از موهای کراتین شده در استخر

از فاکتورهای اصلی جهت مراقبت از موی کراتین شده در استخر آن است که پس از انجام شنا و اتمام آن باید سریعا موهای خود را به دقت با شامپوی مخصوص بشویید تا اثر ترکیبات کلر و شوری آب از روی موها ناپدید شود. به طور کلی آب استخر دارای محلول‌ های ضد عفونی است. در صورت عدم مراقبت و حفاظت صحیح به بافت مو و خرد شدن ساقه‌ های مو آسیب جدی وارد می‌کند. لذا با انجام اقدامات بهداشتی از رخ دادن این موارد جلوگیری کنید.

همچنین: فواید شنا در استخر

راه ‌های حفاظت از موهای کراتین شده قبل از ورود به استخر

  • مو‌های خود را با روغن ‌های مخصوص حفاظت کنید. با ایجاد لایه ‌های روغن در پوست سر و ساقه مو، موی شما واترپروف خواهد شد و در برابر کلر و عوامل حساسیت‌ زا در امان خواهد ماند.
  • دوش گرفتن قبل از استخر بهترین راه برای عدم صدمه به موهای کراتین شده خواهد بود. معمولا آب کلر کمتر به موهای خیس جذب خواهد شد و از ورود مواد شیمیایی پیشگیری خواهد کرد.
  • با استفاده از نرم کننده می‌توانید لایه ‌های محافظ به دور ساقه مو تشکیل دهید. این امر باعث تغذیه بهتر مو و عدم آسیب به آن شوید.
  • استفاده از کلاه شنا باعث عدم خیس شدن موی شما خواهد شد و در نتیجه مواد کلر و مواد شیمیایی ‌های مضر به مو دسترسی نخواهد پیدا کرد.

موی کراتین شده در استخر

راه‌ های حفاظت از موی کراتین شده پس از ورود به استخر

همانند قبل از شنا باید پس از شنا هم اقداماتی انجام دهید تا موهای کراتین شده‌ شما در برابر مواد شیمیایی و کلر آب صدمه نبیند و در ‌حفاظت کامل قرار بگیرد. اقداماتی که می‌توانید انجام دهید به شرح زیر است:

  • پس از آن که از استخر خارج شدید سریعا با شامپو موهای خود را بشویید. زیرا هرچه زمان بگذرد پاک کردن مواد و ترکیبات کلر از روی مو سخت خواهد شد.
  • استفاده از ماسک موی مخصوص از خشکی و صدمه به موها حفاظت خواهد کرد.
  • پس از انجام اقدامات گفته شده موهای خود را با شانه‌ های دندان درشت شانه بزنید تا از شکنندگی و وز شدن موها جلوگیری شود.

آسیب ‌هایی که آب کلر بر روی موهای کراتین شده و معمولی می‌گذارد کدامند؟

  1. شفافیت و زیبایی مو به تدریج از بین خواهد رفت
  2. پس از ورود کلر به مو شاهد خشکی و شکنندگی مو خواهید بود
  3. از بین بردن چربی های طبیعی پوست و مو
  4. ایجاد موهای سفت و خشن
  5. ریزش مو به میزان بسیار زیاد

با مطالعه موارد فوق دیگر باید اقدامات بهداشتی قبل و بعد از ورود به استخر را جدی بگیرید و به صورت صحیح انجام دهید تا دچار موارد گفته شده نشوید. با مراجعه به آکادمی باتیس سوییم می‌توانید علاوه بر بهره بردن از خدماتی همچون آب تمیز و بهداشتی استخر از آموزش ‌های اصولی همچون تمرینات مربیگری نجات غریق، شنای قورباغه، شنای کرال پشت و موارد دیگر بهرمند شوید.

کلام آخر

شنا یک ورزش آبی است که فواید بسیاری دارد. در صورتی که بتوانید به صورت اصولی و رعایت بهداشت ورزش شنا را در هفته چند بار انجام دهید در مدتی کوتاه از تناسب اندام، چربی سوزی و درمان درد‌های کمر و پا بهره خواهید برد.

اما در عین حال فواید، معایبی هم وجود دارد که افرادی را درگیر خواهد کرد که بدون رعایت بهداشت و سلامت وارد استخر می‌شوند و اقدامات قبل و پس از شنا را فراموش می‌کنند. با مطالعه موارد گفته شده و رعایت آن‌ها بی تردید هیچ نوع صدمه و آسیب به مو و پوست شما وارد نخواهد شد. مرکز آموزش شنای باتیس سوییم سال‌ها است که فعالیت می‌کند و جزو معتبرترین آکادمی‌ های شنای حال حاضر است.