مزیت های شنا کردن در آب سرد

یکی از عواملی که شاید فکر کردن به آن چالش برانگیز و اندک سخت باشد، اما طبق شنیده‌ها بسیار لذت بخش و انرژی زا است، شنا کردن در آب سرد است. این اقدام می‌تواند بسیار جذاب و چالش برانگیز باشد، اما باید بگوییم که تمرينات متعدد و اشتیاق برای این کار توانایی و مدت زمان ماندن در داخل آب سرد را افزایش خواهد داد. در این مقاله در رابطه با مزیت ‌های شنا کردن در آب سرد نکات و مطالبی درج شده است که مطالعه آن بسیار حائز اهمیت و مهم خواهد بود، لذا تا پایان مقاله همراه باشید.

فواید و مزایای شنا در آب سرد

  • درمان افسردگی
  • ترشح هورمون دوپامین و اندورفین
  • کمک به سیستم ایمنی بدن
  • افزایش قوای جنسی
  • ایجاد پوستی زیباتر
  • کالری سوزی دو برابر
  • افزایش دو برابری جریان خون

البته این فواید احتمالی زمانی به اثبات خواهد رسید که شناگر دوره‌‌ های یادگیری خود را جهت آموزش شنای حرفه‌ای در آب سرد را با موفقیت به اتمام رسانده است و اکنون بدن و شرايط روحی شخص با شنا کردن در آب سرد تطبیق یافته است.

همچنین: آکوا فیتنس

قبل از شنا در آب سرد چه اقداماتی انجام دهیم؟

  • سازگار شوید: از امنیت آب اطلاع یابید و طبق آموزش‌‌ها در داخل آب وارد شوید و شنا کنید.
  • کیت مخصوص بپوشید: اغلب برای شنا در آب سرد از دو عدد کلاه شنا و دستکش ‌های با جنس مقاوم استفاده می کنند.
  • غواصی نداشته باشید: اگر بدن شما عادت به آب سرد ندارد الزامیست که حتما از شنا و غواصی خودداری‌ کنید. زیرا آب سرد می‌تواند نفس شما را بند آورده و شوک زیادی به بدن وارد کند.
  • محدودیت‌ های خود را بدانید: طبق حرفه و عادت بدن به آب سرد شنا کنید. حداکثر یک الی دو دقیقه بر اساس دمای آب می‌توانید در آب سرد شنا کنید.
  • به آرامی گرما را به بدن بازگردانید: پس از خارج شدن از آب سرد به هیچ وجه دوش آب گرم نگیرید. زیرا امکان رخ دادن شوک به بدن بسیار است. بهتر است لباس مناسب و یک نوشیدنی گرم استفاده کنید.

شنا کردن در آب سرد

میزان درجه آب در زمان شنا کردن در آب سرد

اگر شما برای اولین بار است که در آب سرد شنا می‌کنید، باید بدانید که مدت زمان ماندن داخل آب قوانین خاصی دارد. قانون کلی شنا در آب سرد این گونه است که به ازای هر یک درجه دما آب تنها باید یک دقیقه در آب سرد بمانید. علاوه بر آن بدن باید دارای پوشش باشد تا از عواقب کار خود پشیمان نشوید. آموزش صحیح و اصولی شنا در آب سرد در آکادمی باتیس سوییم ارائه می‌گردد. نه تنها این آموزش بلکه می‌توانید از آموزش انواع شنا پروانه، شنا کرال پشت و شنای کرال سینه به صورت اصولی بهره مند شوید.

برای چه افرادی شنا کردن در آب سرد خطرناک است؟

افرادی که دارای مشکلات قلبی و کلیوی هستند، از فشار خون بالا و یا پایین رنج می‌برند، زنان باردار و کودکان نباید در آب سرد شنا کنند. افراد مبتدی هم باید زیر نظر افراد حرفه‌ای و متخصص شنا در آب سرد را انجام دهند. با مراجعه به سایت آکادمی باتیس سوییم می‌توانید اطلاعات کاملی را در رابطه با آموزش شنا در اصفهان به دست آورید.

اقداماتی که باید بعد از شنا در آب سرد انجام دهید چگونه است؟

شنا کردن در آب سرد می‌تواند منجر به ایجاد شوک و هیجان به بدن شود. در صورتی که به صورت حرفه‌ای و اصولی در آب سرد شنا نموده‌اید باید مطلع باشید که بعد از خارج شدن از استخر آب سرد نباید به هیچ وجه دوش آب گرم بگیرید.

همان گونه که می‌دانید بدن دچار تنش و شوک شده است و دوش آب گرم می‌تواند این شوک و تنش را دوچندان کند. لذا ابتدا سعی کنید که لباس‌ های گرم و مخصوصی را به تن کنید و پس از آن نوشیدنی گرمی میل نمایید تا بدن آرام آرام به دمای اولیه خود بازگردد. اگر به یک آکادمی آموزش شنا که دارای اعتبار و تخصص باشد مراجعه کنید بدون شک از تمامی اطلاعات کامل در این رابطه اطلاع خواهید یافت.

کلام آخر

شنا در آب سرد هم همانند دیگر شناها از طرفداران بسیاری برخوردار است. اما به دلیل آن که می‌تواند منجر به اتفاقات ناگواری شود توصیه می‌شود که افراد مبتدی و آموزش ندیده از انجام این شنا خودداری کنند تا از آموزش اصولی آن برخوردار شوند. با استفاده از راه‌ های ارتباطی مندرج در صفحه می‌توانید با کارشناسان و مسئولان سایت آکادمی باتیس سوییم ارتباط برقرار کنید.