قرمزی چشم بعد از شنا در استخر

بسیار پیش آمده است که پس از شنا یا تمرینات مربیگری و نجات غریق در استخر چشمان قرمز شوند و حساسیت نشان بدهند. در این مطلب بررسی خواهیم کرد که چرا این اتفاق می‌افتد و چگونه در صدد پیشگیری یا درمان آن بربیاییم؟

قرمزی چشم بعد از شنا

پدیده قرمزی چشم پس از شنا در استخر ممکن است به عوامل مختلفی بازگردد. یکی از دلایل اصلی این امر، تداخل آب‌ های استخر با مواد شیمیایی مورد استفاده برای حفظ بهداشت و کنترل میکروب‌ها است. مصرف افزایشی آب کلر، کلرامین و یا دیگر مواد ضدعفونی‌کننده در استخر ممکن است به چشمان شناگران برخی افراد حساسیت نشان دهد و باعث قرمزی و خارش شود.

تماس چشم با آب استخر که شامل املاح و مواد شیمیایی است، می‌تواند به تحریک چشمان و ایجاد حالت قرمزی منجر شود. برای جلوگیری از این مشکلات، استفاده از عینک شنا و شستشوی دقیق چشمان پس از شنا کردن در استخر توصیه می‌شود. در صورت ادامه مشکلات، مشاوره با پزشک یا متخصص چشم مناسب است.

قرمزی چشم بعد از شنا

علت قرمزی چشم بعد از شنا در استخر

در صورتی که پس از شنا با قرمزی چشم مواجه شدید، نیازی به نگرانی نیست و پس از چند ساعت این تغییر رنگ برطرف می‌شود. اما با طولانی شدن این عارضه مراجعه به پزشک الزامی است. قرمزی چشم بعد از شنا در استخر ممکن است به علت چندین عامل باشد.

تداخل با مواد شیمیایی استخر

استفاده از مواد شیمیایی مانند کلر برای حفظ بهداشت آب استخر ممکن است باعث قرمزی و تحریک چشمان شود.

استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده

برخی استخرها از مواد ضدعفونی‌ کننده مختلفی مانند کلرامین استفاده می‌کنند که ممکن است چشمان به آن حساسیت نشان دهند و علائمی چون قرمزی و خارش در این ناحیه ایجاد کند.

حساسیت چشم

برخی افراد به مواد شیمیایی در آب استخر حساسیت دارند و با تماس با این مواد، علائمی مانند قرمزی چشم را تجربه می‌کنند. عدم استفاده از عینک شنا ممکن است باعث تماس مستقیم آب با چشم شود که موجب تحریک و قرمزی در آن‌ها می‌شود.

استفاده از آب آلوده

آب استخرها ممکن است به دلیل عدم حفظ بهداشت، آلوده شوند و مواد ناخالصی که در آن وجود دارد با چشم ها در تماس باشد.

همچنین: آموزش شنا

راه ‌های پیشگیری قرمزی چشم بعد از شنا

برای پیشگیری از قرمزی چشم بعد از شنا در استخر، می‌توانید اقداماتی انجام دهید که به حفظ بهداشت چشم و کاهش تماس با مواد شیمیایی آب استخر کمک کنند:

  • از عینک شنا با کیفیت و مناسب برای حفاظت از چشمان در برابر آب و مواد شیمیایی استخر استفاده کنید.
  • بلافاصله پس از شنا و خروج از استخر، چشمان خود را با آب تمیز بشویید تا مواد شیمیایی باقیمانده را از چشم ها دور کنید.
  • اگر چشم شما حساس به مواد شیمیایی هستند، ممکن است استفاده از قطره‌ های چشم مرطوب‌کننده کمک کند.
  • انتخاب استخرهایی که بهداشت مناسبی دارند و مواد شیمیایی را به نحو صحیح کنترل می‌کنند، می‌تواند خطر ایجاد قرمزی چشم را کاهش دهد.
  • در صورتی که چشم شما به مواد شیمیایی حساس‌ است، استفاده از ماسک شنا می‌تواند تماس چشم با آب را کاهش دهد.
  • اطمینان حاصل کنید که استخر به طور منظم تمیز شده و میزان مواد شیمیایی به حداقل ممکن مناسب باشد.
  • اگر احساس تحریک یا قرمزی چشم ‌های خود را داشتید، فوراً شنا را متوقف کنید و آن‌ها را شستشو دهید.

درمان قرمزی چشم پس از شنا در استخر

برای درمان قرمزی چشم بعد از شنا در استخر، می‌توانید اقداماتی انجام دهید تا تحریک چشمان را کاهش دهید. در ابتدا، چشم‌ های خود را با آب تمیز بشویید تا مواد شیمیایی باقیمانده از چشمان دور شود. استفاده از قطره‌ های چشم مرطوب‌ کننده نیز می‌تواند به تسکین علائم کمک کند.

در صورتی که قرمزی و تحریک ادامه داشته و بهبود نیافت، مشاوره با پزشک یا متخصص چشم‌ مناسب است. پزشک ممکن است علت دقیق مشکل را تشخیص دهد و در صورت لزوم، درمان ‌های دارویی یا توصیه‌ های خاص را ارائه کند. همچنین، اجتناب از شنا در استخرهایی که مشکلات بهداشتی دارند و استفاده مداوم از عینک شنا می‌تواند در پیشگیری از این مشکلات مؤثر باشد.

سخن پایانی

برای جلوگیری از ایجاد حساسیت و قرمزی در چشم‌ها، استفاده از عینک شنا، شستشوی دقیق چشم پس از شنا و استفاده از استخرهایی که بهداشت مناسبی دارند می‌تواند کمک‌کننده باشد. در صورت ادامه مشکلات یا حساسیت شدید، بهتر است با بهترین مربی شنا ، پزشک یا متخصص مشورت کنید تا تشخیص دقیق و درمان مناسب را دریافت کنید.