تمرینات بدنسازی برای شناگران

بدنسازی برای شناگران به خصوص شناگران حرفه‌ای بسیار مفید و حائز اهمیت قرار گرفته است. چرا که انجام بدنسازی مخصوص شناگران علاوه بر رفع خطر آسیب دیدگی در زمان شنا باعث افزایش عملکرد شناگر خواهد شد. انجام بدنسازی برای شناگران علاوه بر تمرین در آب، تمرینات کاردیو، تمرینات مقاومتی، کار با وزنه‌ها و حرکات کششی را هم شامل می‌شود. برای اطلاع جامع و کامل از چگونگی تمرینات بدنسازی برای شناگران کافی است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

همچنین: آموزش شنا کرال سینه

میزان ضرورت بدنسازی برای شناگران حرفه‌ای

شناگران حرفه‌ای با انجام دادن بدنسازی عملکرد خود را در زمان شنا تقویت می‌کنند و می‌توانند در این عرصه به صورت حرفه‌ای به ادامه کار خود بپردازند. بنابراین اگر قصد دارید به صورت حرفه‌ای به انجام شنا بپردازید پیشنهاد می‌شود از متخصصان و مشاوران متخصص و حاذق در مجموعه باتیس سوییم دریافت مشاوره و برنامه تمرینات بدنسازی کنید، تا از مزیت و فواید این نوع تمرینات بهرمند شوید.

  • منجر به بهبود تکنیک شنا
  • کاهش میزان خطر آسیب دیدگی
  • افزایش استقامت و قدرت عضلانی
  • بهبود تعادل و هماهنگی بدن شناگران
  • منجر به افزایش انعطاف پذیری شناگران

انجام بدنسازی برای شناگران باید بر اساس نیاز و اهداف شناگران طراحی شود. برای آن که صورت اصولی و دقیق از نحوه تمرینات بدنسازی شناگران مطلع شوید باید از افراد و متخصصان در این زمینه‌ها کمک بگیرید. با مراجعه به سایت باتیس سوییم و اخذ راهنمایی و مشاوره از متخصصان و بهترین مربی شنا این مجموعه شما در این  مسیر راهنمایی خواهید شد.

نکات مهمی که شناگران مبتدی در زمان انجام بدنسازی باید آنها را رعایت کنند؟

  • تمرکز بر تمرینات پایه و ساده جهت تقویت عضلات
  • اجتناب کردن از تمرینات سنگین و پیچیده برای افراد تازه کار
  • یادگیری و اجرای صحیح تکنیک‌ها توسط شناگران مبتدی
  • استفاده از تمریناتی همچون یوگا و تمرینات کششی جهت افزایش انعطاف پذیری
  • مشاوره گرفتن از مربیان و متخصصان در این زمینه جهت اجرای دقیق مراحل ابتدایی تمرینات بدنسازی

تمرینات بدنسازی معمولا برای شناگران حرفه‌ای توصیه می‌شود و ضرورت آنچنانی برای شناگران غیر حرفه‌ای و مبتدی ندارد. اما انجام این تمرینات برای بهبود عملکرد، انعطاف پذیری بدن و انجام اصولی شنا توسط شناگران مبتدی و غیرحرفه‌ای مفید واقع خواهد شد. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با مجموعه بزرگ باتیس سوییم آشنا کنیم و از متخصصان این حوزه دریافت راهنمایی و مشاوره کنید. در این مجموعه علاوه بر آموزش‌های اصلاح تکنیک شنا شاهد ارائه آموزش‌هایی همچون آکوا فیتنس هستیم. بنابراین در صورت انجام موارد گفته شده کافیست به سایت باتیس سوییم مراجعه کنید.

تمرینات بدنسازی برای شناگران

مقایسه تمرینات بدنسازی شناگران مبتدی و حرفه‌ای

  • تمرینات بدنسازی معمولی معمولاً برای قدرت و ظاهر عضلات و افزایش حجم عضلانی انجام می‌شود. در حالی که تمرینات بدنسازی شناگران برای بهبود عملکرد شناگر، استقامت عضلانی و انعطاف پذیری بدنشان مورد انجام قرار می‌گیرد.
  • در بدنسازی‌ های معمولی تمرکز بر روی حجیم شدن یکنواخت عضلات بدن قرار دارد. این در حالی است که بدنسازی ‌های شناگران برای تقویت برخی از اندام‌ های بدن از جمله عضلات پشت، بازوها، شانه و پاها که ارتباط مستقیم با شنا دارد مورد انجام قرار می‌گیرد.
  • بدنسازی‌های شناگران معمولاً از تمرینات مقاوم تعداد تکرارهای بیشتر و وزن کمتر انجام می‌شود. این در حالی است که بدنسازی معمولی وابسته به استایل ورزشکار می‌تواند شامل استفاده از وزنه‌های سنگین‌تر با تعدادهای کمتر باشد.
  • در تمرینات بدنسازی شناگران معمولاً به تمرینات کششی و کاردیو اهمیت بیشتری قائل هستند چرا که این نوع تمرینات باعث بهبود تنفس و انعطاف پذیری بیشتر بدن می‌شود. در حالی که در تمرینات بدنسازی معمولی اکثراً تمرکز بر روی تمرینات قدرتی است.
  • معمولاً برای تمرینات بدنسازی شناگران تمرینات در آب انجام می‌شود و تمرینات ویژه آب نام دارند. در حالی که در تمرینات بدنسازی معمولی این نوع تمرینات به ندرت دیده می‌شود.

خطرات احتمالی در انجام اشتباه حرکات در باشگاه

در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با خطرات احتمالی که در صورت انجام اشتباه حرکات در باشگاه در تمرینات بدنسازی مخصوص شناگران امکان رخ دادن آن وجود دارد، آشنا کنیم. لذا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

  • آسیب‌های فیزیکی: در صورت انجام حرکات نادرست در تمرینات بدنسازی امکان رخ دادن پارگی عضلات و یا کشیدگی آنها چون کمردرد و آسیب‌های مفصلی وجود دارد.
  • کاهش عملکرد شنا: در صورتی که تمرینات بدنسازی به صورت متوالی و پرتکرار انجام شود، موجب خستگی شناگر شده و می‌تواند عملکرد شناگر را با اختلال روبرو کند. این در حالی است که تمرینات بدنسازی برای بهبود عملکرد شنا انجام می‌شود.
  • عدم تعادل عضلانی: انجام تمرینات بدنسازی باید متمرکز بر روی کلیه عضلات انجام شود و نباید تنها به یک گروه خاصی از عضلات تمرکز شود و باعث نادیده گرفتن سایر گروه‌ها شود. لذا در این صورت شاهد عدم تعادل عضلانی و مشکلات حرکتی در شنا خواهیم بود.
  • افزایش خطر آسیب در آب: انجام تمرینات نادرست در بدنسازی می‌تواند موجب توسعه تکنیک‌های غلط و نادرست شنا شود و این مسئله می‌تواند خطر آسیب دیدگی در زمان شنا را افزایش دهد.

عدم انجام صحیح تمرینات بدنسازی در شناگران ممکن است موجب دردهای عضلانی شدید، کاهش انگیزه و خستگی مزمن شود که این مسئله بسیار در عملکرد شناگر موثر خواهد بود. عواملی از جمله دریافت راهنمایی از متخصصان و مشاوران حرفه‌ای آموزش دهنده شنا، تغذیه سلامت و اصولی، گوش سپردن به بدن و توقف در هنگام دردهای عضلانی، زماندهی جهت بهبود اندام ‌های آسیب دیده، نوشیدن کافی آب و… می‌تواند از انجام غیر اصولی تمرینات بدنسازی جلوگیری کرده و در مقابل خطرات و آسیب‌ها در هنگام تمرینات نادرست پیشگیری کرد.

جمع بندی

از مطالعه کنندگان برای مدت زمانی که برای مطالعه این مقاله صرف نمودند کمال تشکر را داریم. ما به صورت جامع و کامل مطالب مفید در رابطه با تمرینات بدنسازی برای شناگران را توضیح دادیم. همانطور که انجام بدنسازی و ورزش‌ها باعث تداوم عمر و بهبود زندگی فرد می‌شود و از وجود بیماری و دردهای مفصلی جلوگیری می‌کند انجام نادرست آن هم می‌تواند تاثیر بسیار مخربی بر روی سلامت جسمانی داشته باشد. بنابراین با توجه به این توصیفات پیشنهاد می‌شود با مراجعه به سایت باتیس سوییم از مشاوران حاذق و کاربلد این مجموعه کمک بگیرید. همچنین، از راهکارها و تمرینات اصولی و صحیح آن ها در انجام تمرینات بدنسازی استفاده کنید.