آموزش شنای دوچرخه

یکی از انواع شناها که از فواید بسیاری برخوردار است و بسیار رواج دارد شنای دوچرخه است. در این مقاله قصد داریم شما را با آموزش شنا دوچرخه آشنا کنیم تا از مراحل دقیق روند یادگیری شنای دوچرخه مطلع شوید. بنابراین تا پایان مقاله همراه ما باشید. از مشکلات اصلی و رایج شنا آموزان شناور ماندن در آب است، چرا که این حرکت در یادگیری شنا بسیار موثر واقع شده است و در عملکرد آن موثر خواهد بود. در صورتی که بدن به صورت افقی قرار نگیرد، در مدت کوتاهی به زیر آب خواهد رفت. بنابراین یاد گرفتن شنای دوچرخه باعث افزایش افقی ماندن بر روی آب خواهد شد. در ادامه شما را با مراحل دقیق یادگیری شنا دوچرخه آشنا می‌کنیم.

نحوه‌ حرکت دست و پا در شنای دوچرخه

از مهم ترین مراحل یادگیری شنای دوچرخه انجام دادن حرکات صحیح دست و پا است. یکی از مهمترین روش‌ها برای شناور ماندن در روی آب پدال زدن و یا همان شنای دوچرخه است. پدال زدن در آب یکی از روش‌های سخت و نیازمند تکرار و تمرین مستمر و متوالی است. برای انجام این حرکت باید حالت خود را به صورت نشسته درآورده، طوری که هنگام نشستن بالاتنه کمی جلوتر باشد. همراه ما باشید تا از مراحل دیگر این نوع شنا مطلع شوید.

حرکت دست در شنای دوچرخه

نحوه‌ دقیق حرکت دست در شنای دوچرخه به این گونه است که انگشتان تا حدودی باید به یکدیگر فشار داده شوند. کف دست باید به آرامی آب را به سمت پایین فشار دهد و سپس با دستان باید یک خط افقی حدود ۲۰ سانتی‌متری زیر آب کشیده، تا فاصله صحیح میان دستان حفظ شود. زیرا به این روش فشار به سمت اطراف می‌رود و این حالت باعث حفظ جای شناگر خواهد شد. در ادامه با سایر مراحل یادگیری شنای دوچرخه آشنا خواهید شد.

حرکت دقیق پا در شنای دوچرخه

در زمان انجام حرکت پا در شنای دوچرخه باید ابتدا بر روی آب نشسته و پای راست را کمی بالا آورده و با کف پا آب را به سمت پایین فشار دهید. زمانی که ساق پا کاملاً صاف شد پای چپ را بالا آورده و سپس بارها و بارها به صورت متوالی حرکت را انجام دهید. این حرکت باید به صورت سریع و منظم تکرار شود. در رابطه با انجام این حرکت باید بگوییم که پاها نباید بسته باشند. شناگر باید تلاش کند با جدا کردن پا از یک دیگر، به واسطه کف پا آب را به پایین فشار داده تا نحوه اصولی شنا رعایت شود.

این حرکت نیازمند قدرت خواهد بود و تنها نحوه یادگیری دقیق آن به واسطه تکرارهای متوالی و مکرر انجام خواهد شد. با مربیان باتجربه مجموعه باتیس سوییم می‌توانید به صورت اصولی آموزش شنای دوچرخه، قورباغه، پروانه و آموزش شنا کرال سینه را تجربه کنید و از یک آموزش اصولی بهره‌مند شوید.

آموزش شنای دوچرخه

مراحل مهم در روند یادگیری شنای دوچرخه

  • برای یادگیری بهتر شنای دوچرخه نیاز است که شناگر ابتدا در زمین خشک حرکت اصولی دوچرخه را بیاموزد. اینگونه که به حالت دوچرخه بنشیند، اندکی زانوی خود را خم کرده و به جلو خم شود. در این تایم پای خود را از روی زمین بلند کرده و زانوی خود را به سمت قفسه سینه هدایت کرده و پس از آن با فشار دادن کف پا به سمت زمین باز گردد. این حرکت باید به طور متناوب بین پاها انجام شود و مسیر پا به شکل ۸ در بیاید.
  • نیاز است که با نوعی تمرین، دست‌ها را هم تقویت کنید. اینطور که به حالت نشستن روی دوچرخه بنشینید، دست‌ های خود را در جلوی شکم و سینه خود به هم نزدیک کنید. مشت‌ها را باز کنید به گونه‌ای که قصد جمع کردن آب را دارید. بازوهای خود را مقابل بدن جمع کرده سپس به هر دو طرف باز کنید. در این نوع تمرین نیاز است که مراقب عدم ضربدری شدن دست‌ها روی سینه باشید.
  • با تکرار مراحل اولیه شنای دوچرخه نیاز است که به آرامی حرکات دست را هم به تمرین اضافه کنید و همچنان حرکت دوچرخه را در شرایط خشک به صورت متوالی تکرار کنید.
  • در زمان انجام آموزش‌های اولیه شنای دوچرخه پیشنهاد می‌شود که در یک منطقه کم عمق با سطح آب زیر چانه تمرین داشته باشید و سعی کنید بدن خود را در آب غوطه ور نگه دارید.
  • تکنیک غوطه ‌وری لاک پشت را انجام داده، در این حالت دستان خود را باز کرده و پاها رها شوند و در حالی که بالاتنه شما عمودی نیست در زیر آب باقی بمانید و حرکت پای دوچرخه را شروع کنید.

همچنین: آکوا فیتنس

مزیت شنای دوچرخه

بدون شک انجام ورزش شنا از فواید و مزایای بسیاری برخوردار است. به گونه‌ای که در علم پزشکی برای رفع دردهای مفاصل، زانو درد و حتی سلامت مغز، رفع افسردگی و در بیش‌تر مواقع جهت تناسب اندام انجام ورزش شنا را توصیه و تجویز می‌کنند. بنابراین باید بگوییم که شنای دوچرخه هم همانند سایر شناها دارای مزیت ‌های بیشماری است که به بخشی از آن ها در این قسمت از مقاله می‌پردازیم.

  • تناسب اندام
  • تقویت عضلات پا
  • تقویت عضلات پشت و شانه

شنای دوچرخه از رایج ‌ترین شناهایی است که در آموزشگاه‌ های معتبر به آموزش آن به افراد مبتدی می‌پردازند. در صورتی که قصد دارید به صورت اصولی آموزش شنای دوچرخه را یاد بگیرید پیشنهاد می‌کنیم به سایت باتیس سوییم مراجعه کنید و از مربیان ماهر و حاذق این مجموعه کمک بگیرید.

جمع بندی

یادگیری شنای دوچرخه ساده و راحت است اما نیاز است که تکرار و تمرین گسترده‌ای داشته باشید. شنای دوچرخه به افرادی که از رسیدن پا به ته استخر ترس و واهمه دارند بسیار کمک خواهد کرد. بسیاری از مربیان شنا از مهارت پای دوچرخه برای این افراد استفاده می‌کنند، تا ترس آن ها از ایستادن از ته استخر از بین برود. در این مقاله شما را با آموزش شنای دوچرخه آشنا کردیم. در صورتی که قصد درج نظر، انتقاد و پیشنهاد و یا اطلاع از نحوه آموزش سایر انواع شناها را دارید پیشنهاد می‌کنیم به سایت باتیس سوییم مراجعه کنید.