شنا نه تنها یک مهارت مهم زندگی است، بلکه ابزاری عالی برای کشف شگفتی ‌های دنیای آبزیان است. آیا شما یک شناگر حرفه‌ای مسافت ‌های طولانی و عاشق زندگی دریایی هستید؟ چه غواص هستید و چه فقط می‌خواهید شنا کنید، اصلاح تکنیک شنا به شما کمک می‌کند در آب ایمن بمانید و از شنا لذت ببرید. در اینجا نکات مهم ما برای بهبود تکنیک شنای شما آمده است.

اصلاح تکنیک شنا

شناگران باید تلاش کنند تا بهترین تکنیک ممکن را در تمام سرعت‌ها حفظ کنند. اگر شناگران با تکنیک ضعیف سعی کنند سریع شنا کنند، انرژی خود را هدر می‌دهند. تکنیک هایی چون شنای کرال پشت و شنای کرال سینه باید به طرز صحیح و درستی اجرا شوند. شنا به تنهایی ممکن است یک تمرین تناسب اندام خوب باشد؛ زیرا کالری می‌سوزاند و ضربان قلب شما را بالا می‌برد؛ اما به شما کمک نمی‌کند شناگر بهتری شوید.

شناگران باید یاد بگیرند که با استفاده از تکنیک های مناسب به سرعت به جلو حرکت کنند. به‌عنوان‌ مثال، تسلط بر تکنیک‌ های تنفس آزاد، چرخاندن خوب بدن، قرار دادن بازو در آب با زاویه مناسب و… همه راه‌ هایی برای بهبود تکنیک شنای شما هستند. برای شناگران مهم است که ترکیبی از تکنیک ‌های خاص را برای ایجاد مهارت ‌های خوب شنا انجام دهند. این کار را می‌توان قبل، حین یا بعد از تمرین و آموزش شنا انجام داد.

تمرین حرکات شنا و توجه به بازوها، دست‌ها، آرنج‌ها، شانه‌ها و سایر قسمت ‌های بدن می‌تواند به بهبود آگاهی بدن شما در آب کمک کند. این کار اصلاح تکنیک شنا است. شما می‌توانید جهت حفظ تعادل به پهلو، بر روی انجام تمرینات پا و انواع مختلف تمرینات آزاد کار کنید.

بهترین تکنیک شنا چیست؟

چهار نوع اصلی تکنیک‌ های شنا وجود دارد. این تکنیک ها شامل شنای کرال پشت، کرال سینه، شنای پروانه و شنای قورباغه هستند. هر سبک مناسب انواع مختلفی از شناگران است؛ بنابراین بهبود تکنیک شما می‌تواند به سادگی تغییر سبک شنای شما باشد.

در تکنیک کرال پشت شناگران به پشت دراز می‌کشند و به سقف نگاه می‌کنند. آن ها با لگد زدن به پاها و بالا بردن متناوب بازوها بالای سرشان در حرکات دایره‌ای حرکت می‌کنند. در این تکنیک فقط مطمئن شوید که از اطراف خود آگاه هستید؛ زیرا وقتی روی پشت خود شناور هستید نمی‌توانید ببینید به کجا می‌روید.

اصلاح تکنیک شنا

نکاتی برای اصلاح تکنیک شنا

بیایید به نکات اساسی که به شما در بهبود عملکردتان کمک می‌کند نگاه کنیم:

  • یک رژیم آموزشی ثابت به شما کمک خواهد کرد.کلاس‌ها را از دست ندهید، هفته‌ای 3 بار تمرین کنید و به استخر بروید.
  • مراقب تکنیک خود باشید، درستی آن بر سرعت و کیفیت شنا تأثیر می‌گذارد. بنابراین آن را تا زمانی که خودکار شود، تمرین کنید.
  • در هر آموزش تمرینات خاصی انجام دهید.در پایان یا در اواسط تمرین، حتماً یک سری تمرینات ویژه روی تکنیک انجام دهید.
  • برای اصلاح تکنیک شنای خود زمان بگذارید و تنبلی را کنار بگذارید تا نتیجه آن شما را شگفت‌زده کند.
  • تمرین سبک‌تر نیز می‌تواند تکنیک شنای ورزشکار را بهبود ببخشد.این کار به بدن و ماهیچه‌ های شما اجازه می‌دهد تا استراحت کنند و قدرت کسب کنند، در حالی که شما مهارت‌ های خود را تقویت می‌کنید.
  • تمرین‌ های خود را بیشتر کرده و پیگیرانه‌تر آن‌ها را انجام دهید.
  • لباس مناسبرا آماده کنید. در لباسی که در آن اجرا خواهید کرد تمرین کنید، این روی تکنیک کلی شما نیز تأثیر خواهد گذاشت.
  • از مربی خود بپرسید که به نظر او چقدر برای مسابقه آماده هستید.هر چه زودتر یک ارزیابی خارجی بشنوید، ادامه کار برای شما آسان‌تر خواهد بود.
  • از تکنیک باله استفاده کنید.تمرین با باله‌ها ایده خوبی است. آن ها به شما کمک می‌کنند موقعیت صحیح بدن خود را نسبت به آب یاد بگیرید.

اصلاح تکنیک شنا در آکادمی شنای باتیس

ورزشکاران برای بهبود مهارت‌ها و تکنیک‌ های شنای خود از انواع تمرینات و تکنیک‌ها استفاده می‌کنند. در مجموعه شنای باتیس، اسرار اصلی در مورد چگونگی بهبود تکنیک شنای خود را در مدت زمان کوتاهی خواهید آموخت. مربیان ما یک نوع آموزش فردی را برای همه انتخاب می‌کنند. همچنین این امکان وجود دارد تا زیر نظر بهترین مربیان در زمانی کوتاه پیشرفت ‌های بالایی را تجربه کنید.

سخن پایانی

شما نباید بیش از یک یا دو ست تمرین سخت در هفته داشته باشید و بقیه تمرینات باید راحت‌تر باشند. بهبود کلی در شنا رخ می‌دهد؛ زیرا شناگران در تمرینات پیشرفته‌تر و همچنین انجام تمرینات ساده‌تر به صورت هفتگی سخت کار می‌کنند. هر دو نوع تمرین مکمل یکدیگر هستند و نتایج خوبی به همراه دارند. برای تمرینات پیشرفته می‌توانید مسافت‌ های طولانی را شنا کنید.