شنای کرال پشت

نحوه یادگیری شنای کرال پشت را با من زهرا علیزاده به صورت گام به گام بیاموزید، در صورت تمایل به آموزش خصوصی شنا با شماره زیر تماس حاصل فرمائید:

09132281485

استارتتکنیک پاتکنیک دست
هماهنگی دست و پاتنفسبرگشت

شنا یک ورزش شگفت انگیز است که بسیار الهام بخش است و نشاط و انرژی بسیاری می‌دهد و میل به پیروزی و فتح ارتفاعات جدید را القا می‌کند. هر ورزشی در مورد تکنیکی که برای درست و جذاب بودن عملکردتان باید به آن مسلط شوید سوالات خاص خود را دارد. در شنا عناصر اساسی تکنیک، ارتباط تنگاتنگی با سبک‌ها دارد. برای درک اهمیت این سبک از شنا، بخش تکنیک آن را در نظر می‌گیریم و برای مبتدیان و شناگرانی که می‌خواهند سریعتر و بهتر شنا را یاد بگیرند توصیه هایی می‌کنیم.

چگونه روی آب شناور باشیم؟

بدن خود را مانند تخته صاف نگه دارید تا حد امکان صاف، برای سطح آب شناور شوید، با آبی که دو طرف سرتان را پوشانده است راحت باشید و اجازه دهید سرتان به صورت نیمه غوطه ور در آب باشد، آب باید به طور کامل گوش شما را بپوشاند، ممکن است گوشه های صورت را لمس کند ولی نباید وارد چشم، بینی و دهان شود.

تلاش برای دور نگهداشتن گوش های خود از آب باعث می شود گردن شما خسته شود و انرژی ای را صرف می‌کند که می‌تواند از آن برای شنا استفاده کند.

بهترین نقطه شروع در شنای کرال پشت، فشار دادن و سر خوردن از سمت دیواره استخر است.

استارت در کرال پشت

  1. برای استارت روبروی دیواره استخر باشید لبه استخر را با هر دو دست بگیرید و پاهایتان را به سمت دیواره قرار دهید به طوری که زانوهایتان بین بازوهایتان خم شوند.

  2. دیواره را رها کنید و با هر دو پا محکم به دیواره استخر فشار دهید.

  3.  هر دو دست را کنار سر خود نگه دارید و با حفظ موقعیت افقی روی سطح آب سر بخورید.

مطمئن شوید که:

  1. دست‌هایتان در کنار هم و انگشتانتان بسته باشد
  2. بدنتان صاف و کشیده باشد

شنای کرال پشت

تکنیک پا در کرال پشت

حرکت پا در شنای کرال پشت یک حرکت آرام و متناوب است پاهای شما صاف و نزدیک به هم قرار گیرند، از حرکات کوتاه برای پیشروی در آب استفاده کنید همانطور که پاهای خود را بالا می‌آورید پای دیگر به پایین حرکت می‌کند. برای بهترین نتیجه پاهای خود را صاف نگه دارید و به جای زانو زدن از لگن پای خود را حرکت دهید این به شما قدرت بیشتری می‌دهد و از زانو درد جلوگیری می‌کند.

بهترین تمرین برای حرکات پا در کرال پشت این است که تخته شنا یا شناور را روی شکم نگه دارید و پا زدن را تمرین کنید. سر باید به سمت عقب و رو به بالا باشد، شروع به پا زدن با یک حرکت آرام و متناوب کنید تا سطح آب را بشکند، پاها باید از لگن ضربه بزند فقط انگشتان پا سطح آب را می‌شکنند، زانوها نباید بیش از حد خم شوند.

شنای کرال پشت

تکنیک دست در کرال پشت

حرکت دست در کرال پشت با دست در کنار بدن شروع می‌شود و از روی سطح آب به سمت بالا و عقب می رود و از زیر سطح آب به سمت لگن کشیده می‌شود (شبیه به حرکت پارو روی یک قایق)

دست‌های خود را طوری قرار دهید که مقاومت آب را به حداقل برساند، تا حد امکان برای وارد شدن و خارج شدن دست از آب با تیغه دست انجام دهید نه با کف دست

 یک تمرین بسیار عالی برای تمرین این تکنیک کشیدن یک دست از کنار پا به سمت بالا و عقب در حالی که شناور را روی شکم نگه داشته‌اید.

مطمئن شوید که:

  1. انگشتانتان در کنار هم قرار دارند
  2. بازو از کنار گوش عبور می‌کند

همانطور که هر بازو را بالا می‌آورید خود را به سمت بالا بچرخانید و شانه مخالف را به سمت پایین بچرخانید، به همین ترتیب با هر حرکت کمی لگن خود را بچرخانید.

سعی کنید یک ریتم ثابت بین دست‌ها و پاهای خود داشته باشید زیرا این کار شنا کردن شما را سریع و آسان می‌کند.

 توجه داشته باشید که:

  1. در حین شنا کردن چشمان خود را باز نگه دارید
  2. هنگام شنای کرال پشت می‌توانید به سقف نگاه کنید که مطمئن شوید از مسیر خارج نمی‌شوید

شنای کرال پشت

  1.  

 هماهنگی دست و پا

اکنون کل حرکات را با زمانبندی و هماهنگی منظم و موزون به هم بچسبانیم:

  1. پاها را به دیواره استخر فشار دهید و بازوها را کنار سر خود نگه دارید
  2. با استفاده از حرکت متناوب آرام شروع به پای کرال پشت کنید
  3. یک حرکت دست متناوب را اضافه کنید
  4. مطمئن شوید که هنگامی که دست شروع به کشیدن آب می‌کند دست دیگر از آب خارج شود و با هر کشش سه ضربه پا بشمارید
  1.  

تنفس در کرال پشت

از آنجایی که در کرال پشت در حالت خوابیده (سر از آب بیرون است) تنفس اغلب می‌تواند به طور طبیعی اتفاق بیفتد با این حال دم و بازدم به موقع با هر بالا کشیدن دست به بالا می‌تواند به حفظ ریتم ثابت در هنگام شنا کمک کند.

یک تمرین خوب این است که وقتی یک دست از آب خارج می‌شود نفس بکشید و سپس در حالی که دست دیگر وارد آب می‌شود و نفس را بیرون دهید، این الگو را با نفس‌های عمیق‌تر تکرار کنید. تنفس عمیق و ثابت بسیار مهم است حتی اگر کرال پشت به شما اجازه می‌دهد هر زمان که بخواهید نفس بکشید ولی تنفس با سرعت منظم به شما این امکان را می‌دهد که تا زمانی که ممکن است حرکات کرال پشت را با فرم خوب انجام دهید.

مطمئن شوید که:

  1. نفس خود را حبس نمی‌کنید
  2. خیلی سریع نفس نمی‌کشید

شنای کرال پشت

برگشت در شنای کرال پشت

از حرکت چرخشی برای برگشت کرال پشت استفاده کنید، همانطور که به دیوار نزدیک می شوید به سمت جلو بچرخید و مطمئن شوید که فاصله برای شما برای رسیدن پا به دیواره استخر مناسب است، در حالی که می چرخید بدن خود را برگردانید و همزمان یک ضربه آزاد بزنید و از این ضربه برای کشیدن خود به دیوار استخر استفاده کنید.

این حرکت ممکن است در ابتدا کمی ناخوشایند به نظر برسد اما به تمرین بسیار زیادی نیاز دارد.

در حالی که با پاهای خود به دیواره استخر ضربه می زنید بازوهای خود را به گوش خود فشار دهید، بعد از سرخوردن با استفاده از پاهای خود ضربه میزنید تا زمانی که روی سطح آب برسید، در یک خط صاف و محکم بمانید تا زمانی که سطح را بشکنید و روی آب ظاهر شوید.

به طور خلاصه باید بگوییم که شنای کرال پشت کار آسانی است ولی به شرط آنکه به طور اصولی انجام شود برای اینکه به خوبی نکات موجود در شنای کرال پشت را فرا بگیرید، بهتر است زیر نظر یک مربی خوب اقدام به شنا کنید.

شما عزیزانی که تمایل به گذراندن دوره های آموزشی شنا به صورت حرفه ای و اصولی دارید می توانید از آموزش های اصولی زهرا علیزاده استفاده کنید.