معرفی وسایل مورد نیاز برای استخر

رفتن به استخر معمولاً این سؤال را در ذهن شما ایجاد می‌کند که چه وسایلی نیاز دارید. احتمالاً از قبل مایو شنا یا شورت شنا دارید و تقریباً در هر استخری تخته شنا و برخی تجهیزات ورزشی دیگر وجود دارد. اگر هدف خود را یادگیری شنا، تسلط بر تکنیک ها همچون شنای قورباغه و شنای پروانه یا افزایش سرعت قرار داده‌اید، به برخی لوازم دیگر هم نیاز خواهید داشت. در این مقاله ما مروری کوتاه بر رایج‌ ترین وسایل مورد نیاز برای استخر خواهیم داشت.

معرفی وسایل مورد نیاز برای استخر

شما برای رفتن به استخر و آموزش شنا به وسایل زیر نیاز دارید:

لباس شنا

لباس شنا شاید ضروری ‌ترین وسیله باشد. در هر صورت، بدون لباس شنا اجازه ورود به استخر را نخواهید داشت. در بیشتر موارد، هنگام انتخاب مایو، ما بر اساس دیدگاه‌ ها‌ی خود در مورد استایل تصمیم می‌گیریم. اگر تصمیم دارید به طور مرتب به استخر بروید، باید به دقت لباس شنای خود را انتخاب کنید. کلر و سایر مواد شیمیایی اضافه شده به آب استخر برای تصفیه آن می‌تواند یک مایو معمولی را پس از چند ماه غیر قابل استفاده کند. از این رو به شناگران توصیه می‌شود محصولاتی از برندهای تخصصی خریداری کنند.

برای خانم‌ ها‌، لباس شنا یا مایو برای استخر از نظر ضخامت بند و بسته یا باز بودن پشت با هم متفاوت است. لباس‌ ها‌ی شنا با بند‌ها‌ی پهن دوخته شده به صورت ضربدری در پشت بهینه و مناسب‌تر هستند. این مایو محکم به بدن می ‌نشیند، بند‌ها روی پوست خط بریدگی ایجاد نمی‌کنند و طراحی آن‌ها آزادی کامل حرکت بازوها و تیغه ‌های شانه را هنگام شنا تضمین می‌کند. هنگام انتخاب مایو حتماً به سایز آن توجه کنید. هنگام پوشیدن یا درآوردن مایو نباید برای شما ناراحتی ایجاد شود. مایو باید به خوبی روی بدن قرار گیرد، محکم نگه داشته شود و چین و چروک ایجاد نکند.

وسایل مورد نیاز برای استخر

کلاه شنا

جنجالی‌ترین مورد کمد لباس استخر کلاه لبه‌دار است. معمولاً شناگران یا از کلاه متنفرند یا برعکس با لذت از آن استفاده می‌کنند. بیایید از دید یک شناگر به آن نگاه کنیم. کلاه باعث مقاومت در برابر آب در هنگام شنا می‌شود و کمک می‌کند عینک ‌هایی که با بند زیر کلاه پوشیده می‌شوند، در آب شناور نشوند.

کلاه گرمای بدن شما را حفظ می‌کند و در عین حال موهای شما نیز وارد آب استخر نمی‌شود. قبلاً از کلاه‌ ها‌ی لاتکس و پارچه‌ای استفاده می‌شد. امروزه بیشتر کلاه‌ ها‌ی شنا از سیلیکون ساخته می‌شوند. آن ها ضد حساسیت و الاستیک هستند و به راحتی روی سر قرار می‌گیرند.

عینک شنا

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای استخر داشتن عینک راحت است. علاوه بر بهبود در دید زیر آب، عینک همچنین از چشمان شما در برابر اثرات مضر مواد شیمیایی مورد استفاده در آب استخر محافظت می‌کند. در حال حاضر، تعداد زیادی از تولیدکنندگان در بازار وجود دارند و هر کدام یک خط بزرگ عینک برای همه موارد و برای هر سایز سر دارند.

کفی شنا

کفی های شنا وسایل آموزشی ویژه ‌ای هستند که روی کف دست شناگر قرار می‌گیرند. از کفی شنا برای توسعه قدرت و تکنیک ضربه زدن و همچنین برای افزایش کیفیت سرعت شناگر در آب استفاده می‌ شود. افزایش فشار روی عضلات بازو و پشت در هنگام شنا با کفی شنا قدرت شما را افزایش می‌ دهد. شانه ‌ها‌ از نظر شکل و اندازه و همچنین اهداف تمرینی متفاوت هستند. از پاروهای آناتومیک متوسط ​​تا بزرگ در شنای آزاد استفاده می‌شود؛ در حالی که از پاروهای انگشتی در شنای کرال سینه و پروانه استفاده می‌شود.

بسته به اندازه، شکل و تعداد سوراخ‌ ها‌ی کفی شنا، بار روی عضلات و مفاصل تنظیم می‌شود. در انتخاب کفی ها‌ی شنا، به حجم و ترکیب تمرین با آن ها دقت کنید. اگر قدرت خود را اشتباه محاسبه کنید، به راحتی  آسیب می ‌بینید. همچنین اگر تکنیک شما کامل نیست، استفاده از کفی شنا توصیه نمی‌شود.

سخن پایانی

تنوع تجهیزات شنا در ابتدا می‌تواند منجر به سردرگمی شود. در انتخاب وسایل خاص از دانسته های مربی یا یک دوست شناگر باتجربه‌تر خود دریغ نکنید. برخی از وسایل و تجهیزات در ابتدای تمرین هنگام تسلط بر تکنیک‌ ها‌ی اساسی بسیار کاربردی هستند. ما در این مطلب خود وسایلی را که برای اصلاح تکنیک شنا یا داشتن یک تمرین شنای خوب نیاز دارید معرفی کرده‌ایم.