شنای کرال سینه

 

نحوه یادگیری شنای کرال سینه را با من زهرا علیزاده به صورت گام به گام بیاموزید، در صورت تمایل به آموزش خصوصی شنا با شماره زیر تماس حاصل فرمائید:

09132281485

استارتتکنیک پاتکنیک دست
هماهنگی دست و پاتنفسبرگشت

شنای کرال سینه یکی از چهار سبک شنا است که اهمیت عملی زیادی دارد شنای سینه عنصر مهمی در مسابقات است از نظر پیچیدگی کرال سینه را می‌توان با سبک پروانه‌ای برابر دانست زیرا از نظر اجرایی دشوارتر است این شنا بین شناگران بسیار محبوب است کرال سینه یکی از اولین سبک‌های شنا است که از نظر تکنیک دشوارتر است اما برای غلبه بر مسافت‌های طولانی سریع و آسان است.

استارت کرال سینه

بهترین نقطه شروع در کرال سینه فشار دادن پا به دیوار و سر خوردن از سمت استخر است برای استارت شنای کرال سینه باید انگشتان پا به لبه دیوار استخر با فشار دادن خود را به سمت جلو و داخل استخر با قدرت فشار دهید و بازوها باید کشیده و سر بین دو بازو قرار داشته باشد هنگامی که وارد آب شدید باید از سرعت به دست آمده برای حرکت سریع‌تر استفاده کنید با حرکت پای پروانه سرعت خود را بیشتر کنید و هنگامی که روی سطح آب رسیدید شروع به شنا کردن کنید برای حفظ حرکت خود در این مرحله دو نوع حرکت وجود دارد:

  • پای دلفین
  • پای کرال سینه

توجه داشته باشید که انجام این کار نیاز به تمرین بسیار زیادی دارد بنابراین اگر در اولین تلاش شما نتیجه نداد نا امید نشوید.

مطمئن شوید که:

  1. پاها چسبیده به هم است
  2. سر بین بازوها قرار گرفته
  3. دست‌ها در کنار هم و انگشتان بسته است

شنای کرال سینه

تکنیک پاها در کرال سینه

حرکت پا در کنار سینه شباهت زیادی به حرکت پا در کرال پشت دارد با این تفاوت که در کرال سینه بر خلاف کرال پشت سر و بدن رو به آب است.

یک شناور یا تخته شنا را با دو دست بگیرید نفس عمیق بکشید صورت خود را زیر آب ببرید و با فشار پا به دیوار استخر از کنار استخر دور شوید و شناور را مقابل خود نگه دارید شروع به یک حرکت پا به صورت متناوب بالا و پایین کنید مطمئن شوید که ضربات پای شما سطح آب را می‌شکند و پای شما در زیر آب مانند باله‌ای عمل می‌کند تا نیروی محرکه‌ای را فراهم کند.

اطمینان حاصل کنید که

  1. ضربه از لگن زده می‌شود
  2. زانوها و مچ پا شل هستند
  3. وضعیت بدن در سطح آب باقی می‌ماند

شنای کرال سینه

تکنیک دست کرال سینه

بازوها نیروی محرکه خزیدن به جلو هستند بنابراین یک حرکت صاف و متناوب ضروری است، اول از همه با یک دست تمرین کنید شناور یا تخته شنای خود را در یک دست نگه دارید، با دست و بازویی که شناور را نگه نداشته‌اید، از داخل آب بکشید زیر بدن دست را تا کنار پا بکشید، آرنج خود را خم کنید و اجازه دهید آرنج از آب خارج شود و دستتان را روی سطح آب به طرف جلو بکشید و به حالت اولیه بازگردید.

اطمینان حاصل کنید که

  1. انگشتتان خود را به هم بسته نگه داشته‌اید
  2. زیر خط بدن خود را بکشید نه در عمق آب
  3. وضعیت بدن را صاف و هموار نگه دارید

شنای کرال سینه

هماهنگی دست و پا

هماهنگی دست و پا در شنای کرال سینه باید پیوسته و متناوب باشد، با پاهای خود به دیواره استخر فشار دهید و از کنار استخر دور شوید و دست‌هایتان را در جلو بکشید. در یک حرکت متناوب آرام و روان شروع به پا زدن کنید به پا زدن ادامه دهید و شروع به کشیدن دست به سمت لگن کنید سر خود را به پهلو بچرخانید و نفس تازه بگیرید با هر سه ضربه با یک حرکت دست کرال سینه را انجام دهید.

نفس گیری

تکنیک تنفس در کرال سینه یک فرایند بسیار آرام است که به تنفس قطره‌ای معروف است این تکنیک به این صورت است که برای عمل نفس کشیدن نیاز به چرخاندن سر به یک طرف دارد تا امکان استنشاق فراهم شود و برای عمل بازدم سر را داخل آب برده و به آرامی از دهان خارج می‌کنیم. همانطور که بازوی شما به عقب می‌کشد سر خود را بچرخانید تا با فضای خالی به طرفین روبرو شوید و دم کنید در حالی که بازوی شما روی سطح آب باز می‌گردد دوباره صورت خود را زیر آب قرار دهید و بازدم انجام دهید.

شنای کرال سینه

برگشت

اگر یک روز برای یک شنای خوب به استخر بروید و شروع به شنا کردن کنید، هنگامی که به انتهای استخر برسید چه کاری انجام می‌دهید؟ دیواره استخر را میگیرد و مانند دوستانتان آرام آرام می چرخید؟  آیا می‌خواهید تکنیک شنای خود را به سطح بالاتری برسانید و همه را با یک چرخش بی عیب و نقص تحت تاثیر قرار دهید؟

قبل از اینکه شروع کنی اولین چیزی که هنگام این چرخش‌ها باید به خاطر داشته باشید این است که هنگام شنا کردن در دیوار سعی نکنید به جلو نگاه کنید فقط سر خود را با بدن خود در یک راستا نگه دارید، با شنا کردن به سمت دیوار در مرکز خط حرکت کنید، به طور کلی هرچه شتاب بیشتری داشته باشید چرخش شما سریع‌تر خواهد بود.